Różne urządzenia podłączane do Arduino mają funkcje ułatwiające ich obsługę. Zestaw takich funkcji nazywany jest biblioteką.
By funkcje biblioteki były dostępne w twoim programie, używa się dyrektywy #include
.
#include <Servo.h>
Ta wczytuje do programu obsługę serwomechanizmów.
Wybieranie wbudowanej biblioteki
Wybieranie wbudowanej biblioteki polega na użyciu menu "Szkic -> Include Library". Gdy wybierzesz bibliotekę, Arduino IDE samo dopisze do Twojego kodu odpowiednią dyrektywę #include
.
Dodawanie biblioteki z repozytorium
Twórcy Arduino stworzyli internetową bazę danych bibliotek. Jeśli jakiejś ci brakuje, wybierasz w menu opcję "Szkic -> Include Library -> Manage Libraries...".
W tym oknie możesz ściągać lub aktualizować biblioteki z internetu.
Dodawanie niezależnych bibliotek
Niektórych bibliotek nie ma w bazie danych Arduino. Zwykle są dostęopne w róznych zakamarkach internetu jako pliki "zip". Możesz je pobrać i zainstalować, wybierając w menu "Szkic -> Include Library -> Add .zip Library...".
Gdzie znajdę swoje biblioteki?
Biblioteki które zainstalowałeś fizycznie znajdują się tam gdzie wszystkie Twoje szkice, w podkatalogu libraries. Zawsze możesz sprawdzić, gdzie jest katalog ze szkicami zaglądając do ustwień Arduino IDE ("File -> Preferences").
Wszystkie biblioteki, które poprawnie zostały dodane do Arduino IDE powinny pojawić się na liście w menu "Sketch -> Include Library" w sekcji "Contributed libraries".